Monday, November 17, 2008

Male Waxer San Antonio

+ 5 KG

Plus 5 kg?
What does it mean?
Simple! The weight that I put in about 8 days of complete absence of movement.
Well yes From that inauspicious 08 novembre non ho più fatto alcuna attività fisica.
Riposo assoluto e mangiate incredibili; onestamente mi sentivo pesantino e poco tonico e così sono salito sulla bilancia di casa che, dai 71 kg pre Tarquinia, mi ha segnato 76,5 kg.
All'inizio ho pensato ad un errore di taratura e così ho riprovato anche in palestra dove abbiamo una bilancia professionale, risultato? 76,5 kg.
Mi sono veramente "spaventato".
Per fortuna addosso non mi si vedono (così mi dicono.....) ma, me li sento tutti!
Del resto quando si cena con un piattone di spaghetti alla carbonara, una pizza con sfilacci di cavallo e altre cose sopra, ed un dolce fatto con nutella e mascarpone (tutto nella stessa sera) è anche chiletto normal that some will put up.
Perhaps, indeed it is surely a mistake to pick up so the weight, but I forced myself to stay completely still for 10 days (until Wednesday) and then resume light workouts with light (and day) for 10 days, then resume fully operational on December 1.
The choice of doing nothing for 10 days was made for three reasons:
- to fully recharge the batteries psycho-physical.
- To do a blood test in a situation of absolute rest, which I've never done, blood tests I have done different, but always in situations of physical stress, and I will see if those parameters which are usually deficient ( ferritin, creatine kinase, cortisol), back in place without training.
- Why the calf gives me a little 'annoyance, the contraction, after the effort of the world has returned to be felt, if not I take this opportunity now to resolve it does not solve the most.
I am convinced that detach for a while 'days once a year is healthy, or better, which is essential to deal in good condition, a new preparation for some important task.
would be better to do active recovery, but for another 10 days before I plunge back into the new training program for the next world.
Program which is now ready and needs only a preliminary analysis "in cold blood" to any review or editing it, according to quelle che sono state le mie esperienze di questi ultimi anni, non ultima come importanza Tarquinia 2008.
Sto anche scegliendo le gare a cui parteciperò nel 2009; c'è l'imbarazzo della scelta! Ancora una volta opterò per quelle più vicine a casa (i trasferimenti fanno perdere tempo che non dedichi al riposo o ad altre cose), a quelle meglio organizzate tra quelle a cui ho partecipato e alla loro collocazione in calendario, in base anche allo sviluppo dei miei programmi di allenamento.
E ora vado a mangiare qualcosina che è quasi ora di merenda.........ops! Meglio che mi tenga va!

0 comments:

Post a Comment