Thursday, October 15, 2009

Where To Buy Laptop Bags In Montreal

The turbofan engine and the possible aerosol devices

Quando si discute di scie chimiche e di appositi irroratori adatti allo scopo di disperdere gli elementi chimici richiesti dal " progetto copertura ", la risposta dei negazionisti è sempre stata: "IMPOSSIBILE! Gli elementi miscelati al carburante rovinerebbero i delicati meccanismi dei turbofan ed inoltre verrebbero alterati durante il processo di combustione". In parte questa obiezione è fondata e, in effetti, è più semplice dotare i velivoli (così come avviene) di alcuni ugelli di dispersione sui profili alari. In molti filmati e fotografie ciò risulta evidente. E', però, vero che, in molti casi, especially for some years now, more and more frequent overflights of devices that release dense chemtrails at low altitudes, but which only seem to come from the engines.

We have seen that the fuel for military aircraft both for civilian aircraft, take special additives, prepared ad hoc according to particular specifications (see the StadiS 450), but for any other elements to spread , the poisoning of the planet need of technical aerosols, on the one hand, degrade the items missing and the other did not reveal abnormalities in the viewer and / or photograph the aircraft used for clandestine operations of aerosols.

Esaminando il funzionamento di un moderno Turbofan , possiamo osservare che l'80% dell'aria convogliata nel motore viene da esso bypassata ed espulsa, senza che essa entri in contatto diretto con la camera di combustione. Infatti, al fine di garantire silenziosità ed efficienza, solo il 20% dell'aria che affluisce dalla ventola principale del turbofan entra nella camera di combustione, bruciando con il carburante.

Per comprendere bene quali possono essere i mezzi a disposizione di chiunque voglia modificare un velivolo in modo semplice, economico e senza che tali modifiche suscitino sospetti, bisogna comprendere il principio di funzionamento di un turbofan : the engine's most popular airplane in the world. For this reason we have got a model CMF-56 next-generation, whose scheme is not very different from turbofan other manufacturers.



Let's see how a turbofan engine

For an airplane can move and fly, it is necessary that a pushing force is generated by accelerating the flow 'air between the front and back of the engine. This is achieved through a large ducted fan placed in front of the engine. These

sono i componenti del motore :

la prima ventola (fan) di grande diametro; i compressori a bassa ed alta pressione, con vari stadi che gradualmente aumentano la pressione dell'aria che scorre attraverso gli stadi; la camera di combustione, in cui il carburante del jet è mescolato all'aria combusta; le turbine ad alta e bassa pressione dove l'alta pressione dei gas è ridotta, non appena le turbine dirigono i gas nella ventola.

Dei cinque stadi della turbina, uno sviluppa alta pressione; gli altri quattro bassa pressione.

In conclusione questo è l'intero apparato

Il CMF56 è un "high by-pass ratio engine" ossia un engine high dilution ratio between cold air and hot air.

The first stream passes through the combustion chamber, the second pass only through the fan. About 80 percent of the air accelerated by the fan is directed to by-pass pipe and provides 80 percent of the cold air of the engine. The first flow goes through three sections: through the compressor, the combustion chamber and turbine. Before being expelled, the air passes through these mechanisms assembled. The air is compressed in the compressors of low and high pressure and temperature reaches 450 degrees Celsius.

data = "http://www.tanker-enemy.com/Video/Scheme_Turbofan.swf">



The fuel is injected and ejected. The mixture of air and fuel door temperature to 1700 degrees Celsius. Finally, the stored energy is extracted in the five-stage turbine, just out of the combustion chamber.

Ultimately, the outside air is sucked by the fan in the compressor and then forced into the combustion chamber and mixed with fuel creates a mix that switches determines the expansion of hot gases that drive the turbine and generate momentum for the plane.

The remaining air passes out. The

turbofan engine is a dual-flow: the air is compressed, is heated by carburante combusto, dopo che è passata attraverso le turbine che sono composte dai compressori e dalle ventole.


Nel mese di marzo un lettore (P.C.) che ringraziamo, ci segnalò uno strano "tubo" che spuntava nel tunnel di entrata del turbofan di un 737 della RyanAir. Questo "accessorio" risulta essere stato aggiunto, previa modifica del progetto iniziale del velivolo ed è associato ad evidenti rivettature e smerigliature del metallo. Nella "conchiglia" motore non fornita di tale "accessorio", normalmente la superficie appare liscia e scevra da particolari interventi. Esistono esemplari simili ed ufficialmente viene spiegato che si tratta solo di innocui sensori per la rilevazione della temperatura outside, but is at least strange that an air sensor is placed in a very sensitive area of \u200b\u200bthe engine, instead, if anything, to a point immediately next door, but, perhaps, outside the nacelle. Moreover, their appearance is not very close to the real thermal sensors that, moreover, should be flush with the inner surface of the shell engine sensors not being submerged in liquid.

aviation experts with whom we have consulted in recent weeks have confirmed that, indeed, this type of change is unusual and has no reasonable justifications. In addition, although many schemes examined turbofan engines of the type , we found, in nessun caso, la presenza di sensori in tale porzione del motore, a livello di progetto.

Sensori di temperatura Se, invece, si volesse immaginare un dispositivo per irrorare veleni nella biosfera, quella sarebbe la posizione ideale, poiché la depressione creata dal fan principale porterebbe il prodotto da disperdere direttamente nel condotto ove viene by-passato l'80 per cento dell'aria che affluisce al turbofan . Ciò implicherebbe due "vantaggi":

a) Gli elementi da disperdere in atmosfera non entrerebbero nella camera di combustione. Ciò confuterebbe l'obiezione dei disinformatori, secondo i quali non si possono addizionare composti chimici in un motore, as they burn the fuel.

b) The cone output would be close to the exhaust gas and this would make it difficult, for a careful eye, the emergence of spraying. We observe, however, that in many movies and photos, exit cones produced by the wakes are often three, compared with two engines, or five, or six compared with four engines. In this regard it is useful to view this movie.

Considering that 20% of the hot air coming from the combustion chamber, leaving the turbofan, but only partially mixes with 80% of cold air by-passed by the engine, it can be assumed that the elements released from the special nozzle, placed before the main fan, are not substantially altered in their chemical composition.

A military technician in charge of maintenance and overhaul of engine components for civil and military aircraft told us about the abnormal and premature wear of the first large-diameter fan that just happens to be the only rotary in direct contact with any abrasive or corrosive chemicals.


Sources:

Bologna-airport.it
CFM56.com
Encyclopedia of Sciences, Milan, 2005, sv turbofan





Did you like the article? Rate Ok or No. Thank you very much!
You can vote in my news
this page.


Attack information CLICK HERE

Tanker Enemy TV: movies of the National Committee

Chemtrails DATE

Range finder: how the facts are

0 comments:

Post a Comment